piątek, 27 września 2013

Śliwki z chilli

Lubię kiedy owoce zamknięte w słoiku mają jakiś specyficzny smak dlatego często dodaję do nich jakiś charakterystyczny akcent dzięki, któremu nabierają zupełnie innego wymiaru. Śliwki są wyjątkowo dobre do tego typu eksperymentów, często przecież używamy ich do wytrawnych potraw. Kiedyś usmażyłam śliwki ze świeżym imbirem i był to strzał w dziesiątkę jednak dzisiaj chciałam pójść w trochę inną stronę i wyszło lepiej niż się spodziewałam. Śliwki i papryczka chilli idealnie do siebie pasują - to takie powidła z pazurkiem:) 




powidła ze śliwek z chilli

składniki:


1kg śliwek
2 łyżki cukru
2 papryczki chilli











Myjemy śliwki, usuwamy pestki i wrzucamy na patelnię. Dodajemy cukier i drobno pokrojone papryczki. Smażymy około 20min.

Przelewamy do słoika




powidła śliwkowe z chilli

powidła śliwkowe z chilli


lub wykorzystujemy od razu do drożdżówek:

1 komentarz:

  1. no ciekawe połączenie, nie próbowałam tego jeszcze ale jestem zaintrygowana na co to jeszcze ludzie wpadną i co z czym połączyć, składników wyjściowych właściwie nie przybywa a przepisy mnożą się dzięki takim właśnie kreatywnym osobom

    OdpowiedzUsuń