środa, 27 listopada 2013

Kalendarz adwentowy - spraw by Twoi bliscy nie mogli się doczekać świąt!


Kalendarz adwentowy to świetny pomysł na zbudowanie przedświątecznej atmosfery. Jeśli podarujecie je dzieciom będą każdego dnia cieszyły się ze zbliżających się świąt. Ale uważam, że to również idealny upominek dla dorosłych, dzięki temu będą codziennie zaglądać z ciekawością do kolejnego pudełeczka zastanawiając się co tam znajdą:) Wiem wiem można kupić takie kalendarze po prostu w sklepie, ale sami przyznajcie, że nie są aż tak ładne poza tym co to za zaskoczenie jak w każdej skrytce jest taka sama czekoladka - albo raczej wyrób czekolado podobny. 
Moja propozycja to malutkie pudełeczka przyklejone do kartonu, każde z nich ma pokrywkę z odpowiednim numerem. Możecie też uszyć małe woreczki i zawiesić je na sznurku. W każdym razie taki kalendarz posłuży Wam spokojnie przez kilka lat. Za rok po prostu wypełniacie go na nowo słodyczami i gotowe:)

co potrzebujesz

arkusz szarego papieru
kartka papieru z nadrukowanymi cyferkami
ozdoby - gwiazdki, kokardki, brokat
karton - wielkości kartki A4
słodycze, suszone owoce

pudełko


1.
Z szarego papieru wycinamy kwadrat o bokach 10cm x 10cm

2. Składamy na pół rogami do siebie 

3. Składamy w drugą stronę, rozkładamy 

4-5. Składamy wszystkie rogi do środka, rozkładamy

6. Składamy rogi do zagięcia powstałego w poprzednim kroku

7. Otrzymujemy kratkę

8. Obcinamy dwa przeciwległe rogi wzdłuż zagięcia

9. Przy obciętych bokach robimy cztery nacięcia na głębokość dwóch kratek

10. Tak przygotowany papier wystarczy teraz odpowiednio poskładać



11. Składamy rogi wzdłuż linii
12. Składamy rogi jeszcze raz wzdłuż linii
13. Zaginamy ściętymi krawędziami do środka
14. Zaginamy ścianki do pinu
15. Składamy boki w wzdłuż zagięć tak by utworzyły ściany
16! Gotowe pudełko

pokrywka

Pokrywkę robimy tak samo jak pudełko tylko w punktach 4-5 nie zaginamy rogów do środka tylko 1-2mm bliżej (róg nie powinien sięgać całkiem do środka). Resztę punktów wykonujemy w taki sam sposób.

Pokrywki dodatkowo ozdabiamy numerkami. Ja swoje wydrukowałam, powycinałam różne kształty, ozdobiłam flamastrem i błyszczącymi gwiazdkami. 
Pudełko na 6 grudnia - mikołajkowe:) zrobiłam w kolorze czapki mikołaja czerwono-białe. Dzięki temu odróżnia się od pozostałych. Możecie schować w nim malutki upominek.


Przyklejamy gotowe pudełka do kartonu, najlepiej klejem do papieru. Wypełniamy skrytki łakociami:) Ja użyłam suszonych owoców (ananasa, żurawiny i bananów), rodzynek w czekoladzie, cukierków i żelek.




odliczajmy dni do świąt!

5 komentarzy:

  1. jeju, jaki genialny pomysł i wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  2. pudełeczka są śliczne! I sama je zrobiłaś - szacun :D Ale kiedy zobaczyłam co jest w środku... <3<3<3 piękne zdjęcie, jem oczami ;) Ktoś będzie miał przyjemny przedświąteczny czas.

    OdpowiedzUsuń