niedziela, 29 września 2013

Cyc na śniadanie;) - czyli bułeczki z jajem

Cyc na śniadanie;) - czyli bułeczki z jajem
To bułeczki nadziewane różnymi pysznościami i na wierzch wbite jajo. Niektórzy nazywają je gniazdkami ale mnie to jakoś nie pasuje w końcu rozbite jajo w gnieździe to nie jest dobry znak. Mnie bardziej te bułeczki kojarzą się z cycami i tak też je nazwałam. To dobry pomysł na weekendowe śniadanie chrupiąca bułeczka, ciągnący się ser i jajko pachnące przyprawami - myślę, że będą smakowały każdemu. 










składniki: (4 bułeczki)

4 bułki - ważne żeby były okrągłe
4 plasterki szynki
4 plasterki sera żółtego
4 plasterki pomidora
4 jaja
ser feta - wkruszyłam trochę na dno każdej bułki
sól, pieprz, oregano

Cyc na śniadanie;) - czyli bułeczki z jajem


Pierwszy krok to przygotowanie bułek. Wycinamy czapeczkę i wydrążamy tak aby w środku powstało miejsce na nadzienie - ale uważajcie żeby nie przedziurawić skórki. Na dno wkruszyłam trochę fety, włożyłam pokrojoną w paseczki szynkę, ser żółty i pomidora. Posypujemy oregano albo ziołami prowansalskimi. Na sam koniec delikatnie wbijamy jajko do każdej bułeczki. Tak przygotowane już wyglądają jak cyce:) Pieczemy je 15 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza. Cycki pod koniec pieczenia zaczynają niesamowicie pachnieć więc trudno przegapić ten moment.


Cyc na śniadanie;) - czyli bułeczki z jajem



2 komentarze:

  1. przepis sie sprawdza, polecam, wychodzą super chrupiace bułeczki z pysznym ciepłym nadzieniem

    OdpowiedzUsuń
  2. zaraz je wypróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń