poniedziałek, 4 listopada 2013

Moje domowe musli - DIY!

Moje domowe musli - DIY!

Lubię robić swoją mieszankę płatków śniadaniowych, bo używam tylko składników, które lubię i są zdrowe. Miałam dosyć płatków śniadaniowych obtoczonych w cukrowej polewie pomimo, iż były dietetyczne. W każdej gotowej mieszance kryją się substancje, których sobie nie życzę jeść na śniadanie albo po prostu owoce których nie  lubię. Nie było innego wyjścia poza - zrób to sama! To był strzał w dziesiątkę! Polecam Wam zrobić tak samo. Paczuszka z własną mieszanką musli może być świetnym upominkiem!

składniki (litrowy słoik)

300 g płatków żytnich - owsiane też będą świetne
3 łyżki łuskanych nasion słonecznika
2 garście suszonej żurawiny
2 garście suszonych moreli - kroję je w paski
2 garście suszonych fig - kroję na mniejsze kawałki
2 łyżki pestek dyni
3 łyżki zmielonego siemienia lnianego


Moje domowe musli - DIY!


Wszystkie składniki umieszczamy w słoju, puszcze albo plastikowym pojemniku. Mieszamy i gotowe!


Oprócz składników, które podałam używam również: rodzynek, płatków kukurydzianych (przyjemnie chrupią), wiórek kokosowych, orzechów, daktyli, suszonych bananów czy otrębów. Połączcie to co lubicie najbardziej, w sklepach większość bakalii można kupić na wagę więc nie musicie brać niczego na zapas tylko dokładnie tyle ile potrzeba. 

Moje domowe musli - DIY!

Moje domowe musli - DIY!



2 komentarze:

  1. Wygladają super i na pewno sa przepyszne. Zrobię sobie bo rzeczywiście te gotowe są smaczne ale obtoczone w cukrze no i nie zawierają takiej doużej ilosci różnorodnych suszonych owoców i nasin.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności! Dziękuję za dodanie przepisu do mojej akcji kulinarnej! Pozdrawiam z Doliny smaków!

    OdpowiedzUsuń