piątek, 27 września 2013

Ciasto jogurtowe z gruszką - bez miksera!

Ciasto jogurtowe to idealny pomysł dla leniwych na szybkie, pyszne i mięciutkie ciasto z owocami. Używałam do niego już ananasów z puszki, mango, czereśni i truskawek. Zrobienie tego ciasta zajmuje nie więcej niż kwadrans i nie wymaga żadnych specjalnych umiejętności. Ciasto jest miękkie, wilgotne i bardzo delikatne w smaku. Najładniejszy kolor ma gdy używamy jogurtu naturalnego, ale przyznam się, że często robię je na ananasowym lub malinowym w zależności od tego co kładę na wierzchu. Ciasto będzie miało wtedy lekki smak jogurtu owocowego. Masę mieszamy łyżką więc nie potrzebujemy miksera - to ta cecha sprawiła, że odkryłam ciasto jogurtowe. Teraz mam już mikser jednak lubię je nadal i na pewno zobaczycie jeszcze inne jego odsłony. 

składniki: (standardowa tortownica)

Ciasto jogurtowe z gruszką - bez mikseraskładniki suche

2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia

składniki mokre

1/2 szklanki oleju
300ml jogurtu - użyłam naturalnego ale owocowe też się sprawdzają
3 jajka

3-4 gruszki - ja użyłam słodkich gruszek z własnego ogródka
gałka muszkatołowa
masło do posmarowania tortownicy







W misce mieszamy składniki suche. Dodajemy mokre, gdy wszystko jest już w misce delikatnie mieszamy łyżką - nie zbyt długo i niezbyt gwałtownie. Ciasto ma gładką konsystencję jak gęsta śmietana. Tortownicę smarujemy masłem, ja jeszcze dodatkowo obsypuję dno i brzegi kaszą manną. Na tak przygotowaną blachę wylewamy ciasto i równomiernie rozprowadzamy. Gruszki myjemy, obieramy i kroimy na cieniutkie plasterki. Układamy plasterki na wierzchu i posypujemy całość gałką muszkatołową. Pieczemy w nagrzanym do 180 stopni Celsjusza piekarniku przez ok. 40min. 







1 komentarz: