piątek, 4 października 2013

Ryż z cukinią i szpinakiem

ryż z warzywamiRyż z warzywami - kolejna odsłona. Ryż jem dosyć często bo jest zdrowy i można go przygotowywać na miliony sposobów. Za każdym razem smakuje inaczej a przy tym jest również świetnym pomysłem na pełnowartościowy posiłek na diecie. Próbowałam różnych sposobów na przygotowania ryżu jednak ten jest jak do tej pory najlepszy. Podczas smażenia przyprawy zaczynają pięknie pachnieć, a ryż po ugotowaniu ma idealną konsystencję. 



składniki: (4 osoby)

2 szklanki ryżu
1l wody 
cebula
cukinia
200g szpinaku - użyłam mrożonego (1/2 paczki)
pomidor
1 ząbek czosnku
pieprz cayenne
kurkuma
rozmaryn
sól, pieprz


ryż z warzywami

W garnku rozgrzewamy łyżkę oliwy z oliwek i podsmażamy przyprawy - przez chwilę, aż zaczną pachnieć. Dodajemy cebulę, czosnek i ryż. Podsmażamy często mieszając do czasu aż ziarenka ryżu zrobią się lekko przezroczyste. Wtedy dolewamy wodę i przykrywamy garnek pokrywką. Myjemy i kroimy warzywa i dokładamy do ryżu razem ze szpinakiem. Ryż gotuje się około 20 min - jest gotowy jak wchłonie wodę i zmięknie. Jako dodatek to takiego obiadu proponuję pikantne udko z kurczaka - ale to wersja dla tych z was którzy nie są aktualnie na diecie.

ryż z warzywami + udko

udka 

4 udka z kurczaka
sok z cytryny
sos sojowy 
przecier pomidorowy
sól


Udka marynujemy w sosie z przecieru pomidorowego, soku z cytryny i sosie sojowym z dodatkiem soli - przynajmniej godzinę wcześniej. Podsmażamy udka na patelni z każdej strony i zostawiamy pod przykryciem na małym ogniu. Ja je usmażyłam po tym jak zalałam ryż wodą i czekałam aż się ugotuje - były gotowe w tym samym czasie.

3 komentarze:

  1. Uświadomiłaś mi jak dawno nie jadłam ryżu! Czuję, że taki ze szpinakiem i cukinią stałby się moim ulubionym! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie ma na co czekać tylko trzeba działać. Przepis jest prosty i szybki więc każdy sobie z nim poradzi. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Myślałam, że ryż zawsze gotujemy osobno a tu proszę można wszystko w jednym garnku, uwielbiam takie przepisy

    OdpowiedzUsuń