piątek, 20 września 2013

Tortilla!

Czasem mamy ochotę na jakąś odmianę w kuchni wtedy najlepiej czerpać inspirację z innych krajów. To niesamowite jak różnią się od siebie poszczególne kuchnie za sprawą specyficznych dla nich składników. Ja właśnie dzisiaj miałam ochotę na odmianę a w sklepie wpadły mi w ręce placki do tortilli - wiem wiem powinnam je zrobić sama:) obiecuję, że następnym razem zrobię je od początku do końca samodzielnie i podzielę się z Wami tym doświadczeniem.

składniki: (2 osoby)

2 placki tortilli
200g mięsa mielonego - użyłam wieprzowo-wołowego
cebula
1/2 puszki czerwonej fasolki
kilka liści sałaty
papryka konserwowa
ser żółty
sos czosnkowy
sos paprykowy - super ostry!

Podsmażamy pokrojoną drobno cebulę z mięsem. Gdy mięso zaczyna się rumienić dorzucam fasolę (odsączoną i opłukaną) - zostawiam jeszcze na 5 min na małym ogniu. Liście sałaty dokładnie opłukujemy i rozrywamy na kawałki, paprykę kroimy w cienkie paseczki.

Układamy placki na blacie i smarujemy sosem paprykowym. Składniki układamy na środku, tworząc górkę z sałaty, papryki - polewamy ją sosem czosnkowym. Usmażone mięso z fasolą jeszcze ciepłe dodajemy na nasza górkę. Posypujemy całość startym na drobnych oczkach serem żółtym.




Zawijamy zgodnie z obrazkiem.

Gotowe tortille przez 10-20 sec podgrzewam na suchej patelni z obu stron.
Mmmmm wyszły niesamowicie dobre!

2 komentarze:

  1. na pewno dobre tylko jakoś nie wiem jak to się zwija?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwijamy tak jak jest pokazane na obrazku. Smarujemy tortillę sosem, nakładamy nadzienie na środek i składamy najpierw od dołu do środka (żeby nam podczas jedzenia nadzienie nie wypadało dołem). Następnie boki - tylko boki tak mocniej zakładamy na siebie. Ja taką zawiniętą tortillę owijam jeszcze papierem śniadaniowym - to znacznie ułatwia jedzenie.

      Usuń